22 Mart 2015 Pazar

duygusala bağalayan, kek



ben en duygulu anlarımda kek yapıyorum,
üzgünken,mutluyken,
başkasının üzüntüsünü yada sevincini paylaşırken:) 
pek kek yemesemde ne diye pişirdiğimi anladım:))
o gün bugün kek pişirmenin sınırı yok evimde:)
keke duygu katan kadın benim yane!


tarif burada kek evi:)

benim malzeme listem;
3 yumurta,
1 portakal kabuğu rendesi,
1 portakal suyu,
bardağın üzerini sütle tamamlayalım,
1 bardak tozşeker,
1 paket kabartma tozu,
1 paket vanilya,
biraz ceviz içi iri kıyılmış,
3/4 ayçiçek yağı,
1 tatlı kaşığı tarçın,
3 bardak un,
üzeri için kıyılmış fındık.


tarife pek sadık kalamadım,malzemelerin hepsi evde yoktu:( 


klasik şekilde oda sıcaklığına gelmiş yumurtaları 
ve şekeri bi güzel yüksek devirde çırptım:)
ardından portakallı sütü,
ardından sıvıyağı ekleyip karışmasını sağladım,
elenmiş unuma kabartma tozu ve vanilyayı da kattım:)
yavaş yavaş karışıma ekledim:)


kek yapmaya başladığımda, 
çakır efendi balkon sefası yapıyordu:)
kek pişti hala alemde gördüğünüz gibi:)


iri parçalanmış ceviz içini ekleyip şöyle bi karıştırıp,
tereyağ ile herrr tarafı yağlanmış kek kalıbıma aldığım 
kek hamurumun üzerine kıyılmış fındıkları serptim:)
170 derecede üzeri kızarana kadar pişirdim:)



ılınmasını bekleyip,eğer beklemezsem kek parçalanır:(
servis tabağıma aldım:)


çayımı da demleyip babamın yanına gittim:))
gördüğünüz gibi servis beyaz masamda:)


biz baba kız pek keyif aldık,
elbette kayınvalidemi de unutmadım:))


ailenizdeki huzuru farketmeniz dileğiyle:)
mutlu pazarlar
:)
çok sevgiler
:)





44 yorum:

  1. Nefis gözüküyor Havvacım. Evdeki kek kokusu gibi yok. Hele portakallı, hımmm:-)

    Günaydın :-)

    YanıtlaSil
  2. Pazar keki diyorsun. Çakır'ın keyfi kimsede yok. İyi pazarlar.

    YanıtlaSil
  3. ay bence de çok uygun böle durumlarda kek yapmak yaaa :)

    YanıtlaSil
  4. Hola amiga querida ! Que delicia ,,Que tengas un bendecido domingo !,,
    Cariños

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. angelica:))
      çok teşekkür ediyorum.
      sevgiler

      Sil
  5. Ay,nazar degmesin.Bugun ilk defa Engelsiz okuyabildim blogunu :)
    Afiyet olsun,Ellerine saglik Havva.Babayla kek yemenin keyfine baskadir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değmesin şule,
      teknololoji konusunda o kadar beceriksizim ve az bilgiliyim ki!
      aile gibisi yok şule:)

      Sil
  6. Sen niye bu kadar beceriklisin. Resim yapıyor, yemek yapıyor... daha bilmediğimiz ne cevherler var kim bilir? İyi pazarlaaaar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay özlemcim,kendimi bişey sanıcam şimdi.
      kadınlar böyle işte,yaş aldıkça birikimlerini başka şekillere de sokuyor,bakalım sen neler neler yapacak,ne renkler vereceksin yaşamına:)
      sevgiler

      Sil
  7. Mutluyken yapılmış kek olmasını diledim ilk başta..Sonra altlara indikçe fotolarla neşelendim...en sonda afiyetle neşeyle yenilmiş onu anladım..Bir oh çekip.... afiyet şeker olsun dedim..:)) Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler tatlı güliz,
      neşen hiç bitmesin:)

      Sil
  8. elek ne kadar güzel, kek yapmak iyi gelir bana da o koku evi sarar ya en güzel o zamandır. kayınvalidene benden selam ve sevgiler ilet. ağzınız hep tatla dolsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayşen,unun havalanması kekin tavrını değiştiriyor,elbisenin ütüsü gibi:))
      kayınvalideme senden bahsediyorum:)bu sohbet o'nun çok hoşuna gidiyor:))
      sevgiler

      Sil
  9. Yazınızı okuyunca burnuma mis gibi kek kokuları geldi gece gece.. en yakın zamanda kek yapmam lazım☺ Fotoğraflar çok güzel. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sophie,teşekkürler yapmalısın evet,kek pişirmek şahane bişey:)
      sevgiler

      Sil
  10. Afiyet olsun. Keklerin kadını oluverdin şimdi yani başımıza :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ersin kesinlikle doğru,kek ve kahve benim için

      Sil
  11. Ellerinize sağlık...Eve yayılan mis gibi kek kokusu gibisi yoktur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler gamze:) kekin en güzel tarafı eve yayılan kokusu,huzur kokusu:)

      Sil
  12. Ohh Çakır efendi! Mis kokular eşliğinde balkon keyfi. Sendeki keyif bende de olsa keşke :)
    Kek çok güzel görünüyor. Fındık kırıntılarıyla daha da çekici. Ellerine sağlık.
    Böyle bir kalıp ben de istiyorum, bayılıyorum bu şekillere. Ama çok büyük geldiğinden vazgeçiyorum hep :) Sanırım sonunda alıcam bir tane.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vallahi deniz aynen dediğin gibi,sabahları altıya on kala beni uyandırıyor,bi şekilde yataktan çıkmak zorunda kalıyorum,sonra beyefendi 2.80 bi o taraf bi bu tarafayayılarak uyuyor,yatağı toparlamak için uyanmasını bekliyorum:)
      bu kek kalıplarının iki boyu var,beyazı daha küçük:))

      Sil
  13. Şu yayınlara attığın başlıkları seviyorum. Sıra dışı ve alt yapılı, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler:)) başlık için içeriğinden daha çok düşünüyorum diyebilirim:)
      sevgiler

      Sil
  14. şimdi bu görsel şölene bakınca uzun zamandır kek yapmadığımız ve canımında kek çektiğini farkettim :) kokusu bile geldi yani o kadar:))
    afiyet olsun.bu keki bilir yaparım ve çokda severim.aroması bi harika.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet alanay muhteşem oldu ve dün arkadaşım için yeniden yaptım,iyi ki yaptım:) bu gün kalanı resim kursuna götüreceğim:)

      Sil
  15. Bİzdeki bu çay kültürüne bayılıyorum, çay ve kek, nokta ile virgül gibi :)

    YanıtlaSil
  16. bende hüzünlendim
    o çay ne güzel bakıyor öyle
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) katılıyorum çayın bakışında bişey var:)

      Sil
  17. havvacim,,,canim benim
    baaciginla,,tadini cikar,,,insallah hersey yolunda gitsin.
    senin paylastiklarin bir harika,,,karelere dokmen,,,anlatimin bayiliyorum sana:) inan
    aci cok yakinimda idi,,,bu sefer
    dayim cok gencti,,aciliydi...bana abim gibiydi,,cok yakinimda oturuyordu
    ve aniden birakti bizi ve ben buna yakindan tanik oldum
    kizimin yani basinda dayimin oglu ve kizi yatiyordu,,oglusunun ustune ve benim kizimin yani basinda..
    iste boyle ama birkac gundur daha daha iyiyim,,,insallah pazar gunu yaz evime gidiyorum,,,buda daha iyi olucam demektir
    seni opuyoruum,,,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cihan ablam,Allah sabır versin,dayıcığın da nur içinde yatsın,sahiden zor günler:(((
      yazlık evinde sana hem hava değişikliği hem de sevdiğin bahçende olmak iyi gelecektir.
      çok sevgiler

      Sil
  18. Çakır çakırkeyfi olmuş hatta 4köşe olmuş :)
    Kek uzmanı oldun sen. Baban çok seviyor keki di mi.
    Eline sağlık canım. Fotolar süper. Baban seni çok seviyor olmalı.
    Sana tasarımımla ilgili cvp yazdım blogumda, sonra bi ara bu konuya el atalım tatlım öperim kocamaaan <3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başkan çakır hakkında dediğin tammm tamına:)
      babam keki sever evet,yumuşacık ya:))
      sana nergis yapıcam ya elimi alıştırayım dedim:) o tarz bi tane en yakın zamanda annene ve sana göndereceğim:)))

      Sil
    2. Havvaaaaa caniiim annemin nergis sevgisini unutmamasin vaaow hafiza super senin mikemmelsin ♥♥♥♥

      Sil
    3. sevindin demek şimdi ben de sevindim:))

      Sil
  19. Son cümlen tam bir felsefe cümlesi ve gerçekten çok önemli. Elimizdeki değerleri kaybetmeden görebilsek, hayata dair çok şeyi halletmiş oluruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. illaki bi kaç kayıp sonrakileri daha da değerli kılıyor:))
      tabi bunu öğrenemeyenler de olabiliyor!
      sevgiler

      Sil
  20. Allahııım, kayınvalidesini de hiç unutmazmııış! Maşallah 41 kere. ;)
    Bu arada canın sıkıldıkça kek yapmanı okuyunca içimden komşum olmanı diledim. :) Komşum olmanı ve sana terapi yapmayı çok isterdim çırptığın kekleri afiyetle yiyerek. :P Ellerine sağlık, tüm resimler çok güzel, Çakır bi başka asalet... ;)
    Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. unutmam:) o'da beni unutmaz:)emeğimiz var birbirimize niye unutalım:))
      güzel olurdu valla komşu olmak:))
      teşekkürler,sevgiler

      Sil
  21. kek tarifi bu kadar mı güzel anlatılır :)
    ellerine sağlık, enfes görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minikcim,ne özlemişim seni:) yorumunu görünce mutlu oldum valla.
      teşekkürler,sevgiler

      Sil