18 Kasım 2014 Salı

bir sırrım var!



bu akşam hafifçe geçelim dedim,
mümkünse!


çoğunuz bana katılacaksınız biliyorum,
yer elması denilince; 
burun kıvıran ev halkını görmeyen var mı?


işte o ev halkı gününü görecek!


140 gr.kadar yada 1 avuç arpacık soğan,
1-2 havuç küp doğranmış,
birlikte zeytinyağda kavrulup yumuşasın.
1/2 kg yer elması da şöyle bir çevrilsin,
1,5 portakal suyu ile bi taşım kaynasın,
tuz mevzuya girsin:)
sırası budur:)
şimdi pişsin:)
hiç su yok!


püf;
eğer kayınvalideniz, 
bildiklerini size anlatmıyorsa beni izleyin:)
bizim aramızda sır yok!
zeytinyağlı pişince,
çiftkat havlu kağıtla kapağı kapatıp 
ılınmasını bekleyin:)
yorgunluğu geçince lezzeti artacak:)))


üzerine ince kıyılmış dereotu yada maydanoz; zevke kalmış:)
tadına bakınca anladım ki akşama yetersiz!
hemen acil sarı mercimek yanına gelsin:)
turşu da yardımcı:)


o kadar beğenildi ki:)
kırıntı bile kalmadı:))))


hafta ortası lezzeti bu mudur?
budur!

:)
çok sevgiler:)
:)
                                   
   

66 yorum:

  1. Çok güzel, bayılıyorum anlatımına, duvarları falan söküp yiycem o derece!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yasemin,
      sen bu yer elmasını pişir,tabağı yemezse aile fertleri bi daha görüşmeyelim:))

      Sil
  2. ilk yorum yapan ben miyim, yehuuu...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      çok üzgünüm:(
      bu yayının galibi yasemin:))
      teşekkür ediyorum sana:))

      Sil
  3. Hiç yer elması pişirmedim şimdiye kadar bak..

    YanıtlaSil
  4. Ah o yer elmaslarindan hemencecik alip soysam ve de öylece yesem,hepsini yemege calisirken cocuklarada versem tabii:)) Burda yok! Varsada benim bilmedigim uzak yerlerde.Yada geliyor cok az tükeniyor.Belki siparis etmeli,ne cok severim,sende öyle güzel anlatiyrsunki ben seni okurken kendimi ya bir rüyanin icinde yada bir film karesinde hissediyorum ! Eline saglik öncelikle,afiyet sifa olsun sonrasinda,sevgiler Havvacim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay çok üzüldüm şimdi:(
      nası yok ki o soğuklarda oluveren toprakaltı şeyi:(
      ay hem mutlu,hem mutsuz oldum ben şimdi:!

      Sil
  5. Bizim evde yer elmasına burun kıvıran yok valla :)

    Annem çocukken buncağızıçiğ çiğ de yerdik der. Yerelması soyması zor; aroması ve tadı hafif topraksı ama son derece gurme bir sbzedir. Biz çok az pirinç de ekleriz. Nişastası, sebzenin üzerinde parlak bir zar oluşturur ve hoş bir doku verir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet nurdan hanım çiğ olarak da pişmiş de pek güzel:))
      sevgiler

      Sil
  6. Yer elması deyince burun kıbıranlardanım ama bu çok lezzetli görünüyoooor.... Ellerine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. o zaman ben sana bi denesen:)) desem:))))
      teşekkürler canım

      Sil
  7. Eline sağlık ...hiç sevmem ama sen anlatınca insanın sevesi geliyor,pişirsem mi ben de diye düşünürken buldum kendimi :))

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım en sevdiğim sebzedir,anlatımın ve sunumun harika .Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oh be! seviyorum diyen o kadar az ki!
      teşekkür ediyorum,sarılıp,öpüyorummmm

      Sil
  9. Cocukken cig cig yiyenlerdenim.Bâbam cok düsküdü bu tarz sebzelere.Manavda görünce alasim vardi.
    Haftasonu fena olmaz.Yenmeme tehlikesi olsada,bizimkiler tadina baksin bakalim :))

    Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) her sebzenin çiğ halini bilirim,ama yer elması çiğ olarak da güzel sahiden:)
      hadi bakalım haftasonu kısmeti olsun:)))
      sevgiler

      Sil
  10. Havvacım günyadın ;
    Ben aynı şekilde kerevizi pişiriyordum ama hiç yer elmasını denemedim...
    Bu yıl ilk defa bahçeye ektik yerelmasını,
    geçende internetten baktım, nasıl yetiştiriliyor diye, eylül ayında çiçek açar diyor du,bizimkinin boyu postu yerinde ama :)) çiçek falan yok , olmayacak mı bilmem :(((..
    Ellerine sağlık , çok güzel görünüyor...
    Kucak dolusu sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kerevizi ayvalı falan yapıyorum da bu tarz yapmamıştım,iyi söyledin onu da böyle pişireyim.

      Sil
  11. Hiç sevemiyorum ben bunları, anneciğim zavallı yedirmek için ne uğraşırdı. :)
    Hani öyle ette çok sevmiyorum. Sebze yine en iyisi. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahersin,oysa ki kıymetli şeyler yeraltı besinleri:)))
      sevgiler

      Sil
    2. Bir gün size gelip hepsinden biraz yesem sanki severim gibi? :))

      Sil
    3. ne şahane misafirim olacak:))

      Sil
  12. yer elması yemeği!
    daha neler öğrencem ben sizden hey maşallah:)
    afiyetler olsun,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sebuş,umarım denersin ve paylaşırsın:)
      sevgiler

      Sil
  13. ben de hiç sevmem ki :p yüzümü buruşturdum görünce..ama sunum harika..ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğrusu o klasik haline ben de pek bayılmıyorum,hani ince doğranmış soğan,patatesli falan hali.ama arpacık soğan ve portakal suyu durumu çok değiştiriyor:)

      Sil
  14. Yaa ben hiç yemedim ama çok gördüm tarifini. Nasıl da güzel görünüyor. Zeytinyağlı yemekleri çok severim, arpacık soğanlarla nasıl da lezzetlidir. Ellerine sağlık. Denemek istiyorum ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deniz lütfen dene,çok başarılı ve lezzetli:)
      sevgiler

      Sil
  15. Lezzetini buradan anlamak zor olsa da sunumu harika :) eminim tadı da öyledir. Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  16. çoook uzun zaman oldu almayalı yemeyeli. kızlar küçükken çorbalarına katardım.eşimle pek sevmediğimizden olsa gerek almıyorum artık ama belki kızlar sevebilirler. hatırlattığın iyi oldu. sunum ve tüm hazırlık aşamaları harika. RESİMDE...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. özlem
      toprakaltında uzun uzun kalan besinler genellikle antioksidan yönünden kuvvetli olanlar,lazım yani:))
      teşekkürler,sevgiler

      Sil
  17. ilk defa böyle bir yemek görüyorum *-* ben önce yemek malzemelerini de tablo sandım :)
    tablo gibi sunmuşsun :) bir çorba bir de yer elmalı yemekle doyuluyor mu ^-^ ben bu aralarda çok iştahlandım :)
    eline sağlık , fotolar harika,yıldız tabağa bayıldım bi de ojelerine tabisi onları da söyliyim.
    kayınvaliden çok iyi yaa <3<3
    sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başkan:))<3 tatlısın ya:)
      valla iştah senden farklı değil dur demeye çalışıyoruz,tabi ki bizi dinlerse!
      sevgiler

      Sil
  18. Hiç yemedim ben yer elması..
    valla harikasın ne diyeyim

    YanıtlaSil
  19. köklü sebzeler, aslında çok lezzetli görüntüsü aldatıyor herkesi, kereviz de aynen öyle, ben severim walla ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayşen haklısın,cevheri görüntüsüyle gizlenmiş şeyler.
      sevgiler

      Sil
  20. Yer elması hiç tatmadığım şeylerden biri.Hemen bu haftasonu deneyecem acayip gaza geldim :)
    Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gamzecim,hiç yapmadığın şey ilkinde bazen başarısız olabilir,sakın ha vazgeçme,ama umarım şahane olsun
      sevgiler

      Sil
  21. ellerine sağlık canım eminim çok lezzetlidir masaya 2 tabak daha servis aç burcuyla geliyoruzzzzzzzzzzzz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gönülcüm,nası keyif alırım ama,biliyorsun:)

      Sil
  22. sen yaparsan yenir :)
    şu an dolapta var biz çiğ olarak tüketmeyi seviyoruz ama sunum hazırlık şahane :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) öyle mi diyorsun?iltifat ediyorsun:)
      çiğ her zaman en güzel tercih:))
      sevgiler

      Sil
  23. tık tık... ben geldim :)
    yer elmasını duyunca geldim,merak ettim,hiç yememiştim
    eminim çok güzel yapmışsındır,ellerine sağlık
    öööptümmm sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. minik hoşgeldin:) ay bi mutlu oldum sorma:)
      sahiden çok güzel,denemeni tavsiye ediyorum,
      çok sevgiler

      Sil
  24. Ben zaten yer elması nı çok severim ama çocuklar sevmez bu tarifle onlarda sever inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım kadriye,sevsinler çoook isterim.
      çocuklar sağlık dolsun diye:)
      sevgiler

      Sil
  25. Yer ermasına bayılırım çok çok çok ♥♥ Ellerine sağlık enfes görünüyor! ben kereviz de ekliyorum mutlaka, çok yakışıyorlar bence. Arpacık soğan ise yeni bir fikir, kesinlikle çok güzel yakışıyordur...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim bayılmana:))
      senin tarifi de uygulayayım ben,bi harman yapayım:))

      Sil
  26. Havvacığım ben yer elmasını sevmeyen gruba dahilim:) Lezzeti ile ilgili hiç bir sorunum yok, sadece çok gaz yapan bir sebze, bu nedenle tercihlerim arasında olmaz. Ama benim güzel arkadaşım bir anlatmışsın ki:))) Muhakkak az da olsa alıp yapmam lazım. Üstelik portakal, sebzeden. balığa, tılsımlı değnek değmişcesine etki yaratıyor. Tekir balığını ve kerevizi yaparım portakalla ve çok sevilir evde. Yer elmasını senin tarifinle deneyeceğim:)) Sevgiler arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nilgün,
      çok rica ediyorum senden:)
      benim eş tekir balığına bayılır,ben de eşlik etmek isterim ancak kokusu beni uzaklaştırır.bu aramızda sahiden de sorundur. rica etsem portakallı formülü bi anlatsan,coşkun'da yapsa:)
      zira balıkdan sorumlu bakan kendileri:)
      sevgiler arkadaşım:))

      Sil
  27. havvacığım.....ellerine sağlık mis gibi olmuştur.yerelması böyle hiç denemedim. ama böylede pişiricem.bizim evde kışın 3,4 kere pişer...bende şöyle yaparım. patates yemeği gibi..yemek pişmeye yakın bir sıkım pirinç atarız.sasığını alsın diye....sonra servis yaparken üzerine sarmısaklı süzme yoğurt dökeriz.bende çok severim.rahmetli babaannem çok pişirirdi.ondan öğrendim.bende....sevgiler emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emel:))
      biz ailecek çok severiz süzme yoğurdu,bu şeklini ilk defa duydum,seve seve uygularım,teşekkürler
      çook sevgiler

      Sil
  28. Evde yer elması var deneyecegim bu tarifi anlatımın da çok hoş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. umarım damağına uygun olur,beğenirsiniz
      sevgiler

      Sil
  29. "Yorgunluğu geçince, lezzeti artacak." bu cümleyi çok sevdim. Pilavda da kullanırım artık ben bunu, duyanlar ustayım sansınlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      çok tatlı bi yorum,nası gülümsedim:)
      teşekkürler,

      Sil
  30. Ben yer elmasını soyuyorum ,çocuklarımın ellerine veriyorum kıtır kıtır yiyorlar :-)
    Amaaa,babaları da yesin noktasında şahane bir öneri bu.
    Elbette deneyeceğim. Sağlıklı ve nefis görünüyor gnam gnam gnam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen şahane çocuk yetiştiriyorsun,sanırım kaprisle maprisle uğraşacak halleri yok onların,aferin onlara.
      benim eş sebze sevmez,zorunlu olarak yer:) bu yerelmasına bayıldı:)
      sevgiler

      Sil
  31. Yer elması kadar lezzetli bir şey var mıdır ya! Kök sebzelerin balı ilan ediyorum onu, havuç, pancar vs de tatlıdır ama bu bir başka. Soyması en zahmetli, yemesi en keyifli, çirkin ördek yavrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Monica
      Ancak bu kadar hoş tarif edilebilir :) sahiden de öncesi ördek sonrası kuğu
      Sevgiler

      Sil