27 Mayıs 2014 Salı

kayınvalidemin gözdesi

kedilievintarzı


yeşil soğan ince doğranmış,
2 adet enginar haşlanmış,
1 bardak pirinç yıkanmış ılık suda bekletilmiş,
dere otu;
ne olur ki bunlardan?


şapşahane pilav:)


lakabı;kayınvalide gözdesi:)


yeşil soğan arzu edilen yağda kavrulur,
sonra pilav olmaya aday pirinç girer devreye,


kavrulan bu malzemelere 
küp olmuş enginarlar katılır,
1,5 bardak sıcak su tuz ve de istenirse karabiber
:)


15 dakika demlensin,kıyılmış dereotu eklensin:)


afiyetle yensin,
eline sağlık kayınvalidem:))

50 yorum:

  1. Of yaaaa . Ne şahane kayınvaliden var. Maşallah. Ellerinden öperim.
    Bol sağlık deposu. Dereotu da nasıl yakışır. Ellerinize sağlık canım.
    Mauvvvv

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet gülaycım şahanedir o:)
      hepsi yakıştı,kayınvalideme ileteceğim canım:)

      Sil
  2. Of hiç bilmiyordum çok güzelmiş, enginar buraya gelir gelmez deneyeceğim

    YanıtlaSil
  3. Sahiden mis gibi görünüyor:) Şık bir halde:)

    YanıtlaSil
  4. Çok lezzetli bir pilav. Mutlaka deneyeceğim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      şimdiden eline sağlık ve afiyet olsun:)

      Sil
  5. offf enginar , canım enginar İzmir'den taşındığımdan beri hasret kaldığım .. bir oturuşta 3/4 tanesini rahat yediğim ühüüü..

    YanıtlaSil
  6. Aaa harika birşeye benziyor bu. Deresi'yi hatiç diğer malzemelerde denemek lazım ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Havva çok merak ettim tadını güzele benziyor kayınvalidenin ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler meltem
      çok güzel oluyor,kayınvalideme ileteceğim

      Sil
  8. Kayınvalideciğinin ellerine sağlık Havvacım .Depremde Sarozdamıydın? Haberi duyduğumda ilk aklıma gelen sen oldun.Görmeden sevmek bu olsa gerek..Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler.
      canım istanbuldaydım,annemle başbaşa,telefonlar kitlendi,ben çok korktum,annem hiç bişeyin farkında değil tabi:)
      inan bana saros'da olmayı tercih ederim,her zaman:)
      oradaki arkadaşlarımız da çok korkmuş,çok uğultu varmış,keçiler ve köpekler bütün gece bağırmıış,
      sevgiler canım,kalp kalbe karşı:)

      Sil
  9. Havvacığım tek kelime ile " muhteşem";)ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. havva lütfen bir tarif blogu hazırlayın kayınvaliden ile, çok değişik bir tarif , lezzetli olmaması mümkün değil, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      birazdan kayınvalideme kahvaltıya gideceğim ve senin sözlerini o'na ileteceğim:)
      çok naziksin
      sevgiler

      Sil
  11. havvacığım...afiyet olsun kayınvalidenin ellerine sağlık...bizlerde izmirde olursak yeme şansımız oluyor.bende çok severim. kendim ayıklarım,hazır almam.her çeşiti mühteşem olur.emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,
      her ne kadar tazesi çok çok tercihimiz olsa da derin dondurucuda saklıyoruz mecburen.
      ayıklama işini bilmiyorum,ama bugün pazara gideceğim,enginarcıdan öğreneyim ben:)

      Sil
  12. Adı çok komikmiş :)
    Ellerine sağlık :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))
      belki başka adı vardır ama ben bu ismi taktım güzel şeymacım:)
      sevgiler

      Sil
  13. Tane tane ne güzel duruyor, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eee gamzecim, kayınvalidem yaptı,başka türlü olamaz:)

      Sil
  14. enginar delisi olarak kesinlikle denemem gereken bir tarif :)) sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. heeey bunu bilmiyorum ben ve benim için ideal yemek bu benim de gözdem olabilir yiyince. et sevmeyen biri olarak ah ah bu benim için pasta gibi beeee :)

    YanıtlaSil
  16. ah ah bi de şu var ki hayatım kereviz ve enginar ile geçiyooo. bayılırıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aha hah! çok tatlısın,pasta gibi demek:))
      sen şahane yaparsın,birde buna arada bir koca bakla ekle,taze ve iri taneler yani:)

      Sil
  17. Havvacım kayınvalidenin ellerine sağlık canım..Enginarlı ne olsa bayılırım. Ama pilavını bilmiyordum..Hemen yazıldı tarif defterine..Ayrıca belirtmek isterim sunumda süper..

    YanıtlaSil
  18. Enginar ve pilav yan yana şimdi öyle mi yani ? En kısa zamanda denemek hissiyatı belirdi içimde ama enn kısa zamanda ! Görüntü gerçekten şahane ellerine sağlık canımcım :)

    YanıtlaSil
  19. Tabiki kayınvalidenin ellerine , ama seninkiler de duaya kaynak yapıvermiş olsun ne olacak ki yani :)) Cümleten ellerimize sağlık ya da. :)) En güzeli ben keseyim ! :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok da güzel oluyor,üstelik alışık olduğumuz gibi pilava tereyağ koymana bile gerek yok,zeytinyağ tamamen hakkını veriyor valla:)
      sevgiler

      Sil
  20. Ellerine sağlık, kesinlikle yapacağım. Nefis görünüyor.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir de şimdi taze bakla var ya kocamanından,ondan da koyuyor bazen,daha bi yıkılıyo o zaman:)

      Sil
    2. Bana sebze de zaten. Dayanamam. Baklayı okumadan önce yaptım, çok güzel oldu ve bir sonrakine bakla ekleyeceğim.
      :)

      Sil
    3. sevindim beğenmene ,afiyet olsun
      sevgiler

      Sil
  21. off şahane görünüyor kesinlikle deneyeceğim! zaten enginarı çok severim mevsimi geçmeden hemen almalıyım..

    YanıtlaSil
  22. oyyy,nefiiiisss,tam yaz pilavı
    ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  23. enginara bayılırım ben yaaa , ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  24. Ablacim, dun aksam yaptim verdigin tarife gore. Super oldu valla. Takipteyiz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok memnun oldum,hem takibinize,hem yemeğin lezzetine:)
      bu arada sen de az buz becerikli değilsin yani:)

      Sil