24 Mart 2014 Pazartesi

canım çiçeklenmek istiyor

kedilievintarzı

          tanıştırayım;kalanşo, (kalanchoe)



boyu fazla uzamaz,gelişimi yavaştır,
hep sevdiğiniz gibi kalabilir yani:)


temastan çok hoşlanmaz,


yazları çiçek açar,kışları dinlenir,


doğrudan ışık sevmez,dolaylı olsun,


hava akımlarından hiç hoşlanmaz,
sakinlik favorisi yani;)


fazla soğuk da olmasın, fazla sıcak da!


her sulamada aynı ölçü su kullanılmalı,
oda sıcaklığında su olamalı,
alışkanlıklarını seviyor yani:)


çoğaltmak için;
köklerinden ayrılan kalanşoyu hemen diğer saksıya ekebilirsiniz,


yeni saksıda ki kalanşo'da
nazlanmadan çiçeklenip sevindirir,


bu hafta
verimli bir hafta olsun,
hiççç can sıkmadan,
çok sevgiler.
:)

29 yorum:

  1. Baktıkça sayfaya içim açıldı rengarenk...Ne güzel bir çiçekmiş,hiç duymamıştım adını...Gerçi çiçekleri çok sevsem de bakımı ile ilgili sorunum var...Çok çiçek heba ettim:( Artık vazgeçtim çiçek bakımından...Sayfanızdan takip etmek en güzeli...Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :))
      senin gibi güzel duyguları olan biri heba etmez,eğer ilgini çekerse gülay cansever'e yanıtımda biraz daha anlattım
      çok sevgiler

      Sil
  2. Persephone aklımdan geçenleri yazmış :) gerçekten görüntü olarak sevsem de heba olur elimde her çiçek. Görüntüler harika,içimdeki kasveti hafifletti. Güzel bir haftanın ilk günü olsun, sevgilerimi gönderdim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amacım güzel duygular hissettirebilmek,ne ala yerini buldu dileğim.bence güzel kalpler heba etmez,yalnızca yöntem sorunu o kadar
      çok sevgiler

      Sil
  3. Hi duymadigim bir cicek canim cok guzelmis eee birazda nazli kiz gibi ;)
    Bende bakmak isterim nereden temin edebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bütün çiçekçilerde topraklı olarak saksıda satılıyor,hafif ve şık göründüğü için en çok hediye edilenlerden biri
      sevgiler

      Sil
  4. Umarim ciceklerin kadar guzel bir hafta olur..

    YanıtlaSil
  5. günaydın ne güzel bir hafta karşılamsı böyle : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      böyle hissedilmesini ummuştum,mutlu oldum.

      Sil
  6. Kendimi bir çiçeğe bu kadar yakın hissetmemiştim, "özellikleri aynı ben" dedirtti, hafif çatlak hissettim kendimi :)) Güzel haftalar olsun ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında yazarken ben de aynı şeyi düşündüm:)
      sevgiler

      Sil
  7. Tünaydın canım :)
    AY ne güzel çiçek dedim bizim evde olurmu ki dedim.
    Sonra baktım ki pek bir nazlı bizim eve gelmez .
    Ben en iyisi kaktüs alim.
    Kolay kolay solma şansı yok nasılsa onun :)
    Sana da çok verimli bir hafta olsun canım :)
    Yalnız bu sefer hiç Çakır bey yok :(
    Mauvv.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım:)
      aslında tek derdi hep aynı olsun,ritüel seven insanlar gibi,
      bence koy direk güneş almayan bi yere yani üstüne güneş gelip yakmasın,belli aralarla suyunu koy,mesela 1 çay bardağı su gibi,ee,renkleri de var,beyaz pembe kırmızı
      daha ne olsun,çakır'dan kolay gülaycım:))
      maaauuuuuvvv

      Sil
    2. Bak haklısın .
      Eminim çakırdan kolayıdır :)

      Sil
  8. Ne guzel ne guzel ..ben evde saksi cicegi sevmem..yada cok az sevdigim vardir deyim.yilbasi cicegi, aloe vera, ve boyumu gecen cam agaci okadar:)).toprakla ugrasmam pek:( ama senin sayfana baka baka acaba diyorum yavastan baslasammiki:))(neyseki esim cok sever tum bahce ona aittir banada bakmasi ve mahsul toplamasi kalir:) guzel paylasimin icin tesekkurler mutluu bir hafta olsun..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      ben de size bir daha ki yayına yani bi saros bahçesi hazırlıyayım:)
      sevgiler

      Sil
  9. Havva çiçek gerçekten güzelmiş ama ben emaye kupaya takıldım o da çok güzel, sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. Haftaya güzel bir başlangıç Havva Hanım :)

    YanıtlaSil
  11. çiçek miniş miniş pek tatlı da, kupa hemde kırmızı, hemde emaye işte o kupa çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok güzel,kırmızı severler ne güzeller:)))

      Sil
  12. Simdi ben Persembe kendim merhaba diyebilecegim bu guzelliklere :D
    Anneme ben 2 sene once 5 tane farkli renklerde almistim, baslarda cok cok mutlulardi rengarenk bahcemizi neselendiriyorlardi ama bu sene geldigimde hepsi olmus annem dedi.. noldu anlamadik :(
    Seninki cok guzel gozukuyor artik seninkinin fotograflariyla avutayim annemi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. soğuk sevmiyorlar,rüzgar sevmiyorlar,suyu bile dinlenmiş seviyorlar,benim gibi yani:)
      sevgiler

      Sil
  13. hiç duymamışım. bakıyim hemen :)

    YanıtlaSil
  14. Ne güzel püf noktaları vermişsin. Geçen sene aldığımla 5 oldu :) geçen sene aldığımın toprağını değiştirmeliyim. Bir yıl aldığım saksıyla muhafaza ettim ve bir yıl boyunca sıcak soğuk demeden çiçek verdi.
    Tam seyirlik
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aauvv desem 5!
      demek sen bu güzelliği gerçekten hakediyorsun,çok güzeller ama:)
      sevgiler

      Sil