10 Mart 2014 Pazartesi

adı kızılcık

kedilievintarzı
    günlerden  pazartesi 
   ve babamın canı kızılcık suyu istemiş,


memleketten gelmiş,
ayıklanmış,yıkanmış,derin dondurucuya konmuş 1 paket kızılcık
sulandırılıp ocağa konmuş
kaynatılmış,


istenirse şekerle kaynatılmış,
istenirse 15' kaynatıldıktan sonra süzülmüş
tatlandırıcı kullanılmış
bardak bardak içilmiş,


sevdiğin bardaklara koyarak
sevdiğin yerlerde içerek tadına varılmış,


faydalarını atlamayız;
yok yok çünkü
:)


antioksidan
yağ yakıcı
kalsiyum kaynağı
cilt güzelleştirci
kansere karşı koruyucu
bağışıklık sistemini güçlendirici,


eğer kızılcıktan en iyi şekilde faydalanmak istiyorsanız, 
doğal,
 tatlandırıcı eklenmemiş olanlarını tüketmeye çalışın,


konsantrasyonunu damağınıza göre ayarlayabilirsiniz
yani
istediğiniz kadar sulandırın
istediğiniz kadar tatlandırın
bu şahane ekşi tadı
:)
afiyet olsun

25 yorum:

  1. Çok severim ama hiç evde denemedim. Ne kadar da kolaymış..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet,hepsi bu!
      afiyet olsun,sağlık olsun
      sevgiler

      Sil
  2. Bayilirim kizilciga,zaten rengi bile ayri bir cazibe...
    Eksiside marmelatida pestilide hepsi güzel tadlar...
    Sizlerede afiyet olsun..
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Günaydın canım.
    Bayılırım kızılcığa. Oldum olası hep mayhoş tatları çok sevmişimdir.
    İçenlere şifa olsun :)
    Sevgiler....
    Mauv :)))

    YanıtlaSil
  4. mis gibi de olmuştur, ellerinize sağlık , fotoğrafları çok beğendim , sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. Kızılcığın her türlüsü makbulüm:) Bu suyu dondurup, buz kalıplarında, yazın limonata içine falan atıyorum ben. Mükemmel bir görüntü ve tat oluyor. Yada dondurma çubuğuna koyup, yalatıyorum Alp'e, buzparmak niyetine:)
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım... özellikle bayanlarda sistit dediğimiz idrar yolu enfeksiyonu için kızılcık harika bir nimet ayrıca ishali de engelliyor... özellikle küçük çocuklarda ishali anında kesiyor... sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,
      haklısın:)
      annem küçükken ishal falan olduğumuzda bize kızılcıkla ilgili bişey yedirirdi,

      Sil
  7. Ne güzel bir görüntü. Miss gibi evde yapılmış afiyetler olsun, ellerinize sağlık.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  8. Süper görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,ekşi tat sevenler için biçilmiş kaftan.

      Sil
  9. hiç bilmiyom. içcem taam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha neleri neleri var bilse!sonraki zamanlara artık:)

      Sil
  10. ellerine sağlık :) kızılcığı hiç denemedim ama dün gece bende bizim ufaklık için kırmızı erikten yaptım içine de tarçın attım :) evde yapılsın yeter bizim yaptıklarımız değme meyve sularına taş çıkarır bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kırmızı erik,çok severim:)küçükken annem çok yapardı,bıkmak mı,naz mı bilemiyorum hiç içmek istemezdim:)
      şimdi seviyorum

      Sil
  11. bu renk beni benden aldı...ekşi diye kızılcık sevmem, hayatımda 1-2 tane ya yedim ya yemedim...ama renk muhteşem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kızılcık,ekşinin tam karşılığı gerçekten:)

      Sil
  12. Çok çok faydalı
    Ellerine sağlık
    :)

    YanıtlaSil