20 Şubat 2014 Perşembe

kedilievintarzı

                       
                            ARA GÜLER 
               'eski istanbul anıları' kitabı 
                  1994 basımı 
               

benim hazinelerimden biri


en sevdiğim koltuğa oturttum o'nu


ne çok birikmişi var,


'istanbul-paris-istanbul'
eski eşi perihan sarıöz'ün kaleme aldığı 
evlilik ve iş hayatını anlattığı kitabı
yıllar önce su gibi okumuştum,
çünkü bu çok özel insan beni meraklandırıyor.

birde biyografi kitabı var
'foto muhabiri'
:)
neyse konumuza dönelim:)


kitaptan bazı sayfalar


sayfa 151-bir cuma günü eyüp sultan camisi avlusuna gelenler ve leylek-1958
sayfa 152-eyüp sultan mezarlığı'nda bir karı koca


sayfa 134-beyoğlu'nda saz salonlarından bir görünüş-1969
sayfa 135-barda konsomatris bir kadın-1969


sayfa 123-tophane'de sabahçı kahvesinde uyuyan işçi -1958
sayfa 124-tophane'de esrar içen bir kadın-1958


sayfa 178-sirkeci'de bir kış gününde atlı araba ve tramvay-1956


sayfa 140-taşlıtarla'da bir göçmen düğünü-1959


ve kitabın önsözü üstatdan


SONSÖZ
Çağ değişti,yaşam değişti...Değişecekti,değişmeliydi de ve öyle oldu.
Elbette ki benim kuşağım ve benden önceki kuşaklar bir daha erguvanlarla sarılı bir bahçe kapısının önünden geçemeyecekler,yağmur yağınca kayganlaşan arnavutkaldırımlı bir Boğaziçi sokağından inemeyecekler,eski istanbul sokaklarında sık sık rastlanan bir tekir kedi kuşkulu parlak gözleriyle duvarın üstünden sizi izlemeyecek,'miyav' diyerek önünüzden kaçıp gitmeyecektir artık.Bu sokaklarda artık renk renk,cins cins park etmiş otomobiller,banka ilanları,park levhaları,trafik işaretleri,duvarlara yapıştırılmış ilanlar...yüzyılımızın sevimsiz boyalarıyla kapatılmış olumsuz bir dünya.


......devam ediyor tümünü buraya aktarmadım,gözü duygularında yada duyguları gözünde olan hayran olduğum 
ARA GÜLER

20 yorum:

  1. Istanbullu degilim ama cocuklugum gencligim gecen bircok semtin eski halini bilirim..eski zamanlar bir baska guzeldiler...paylasim icin tesekkurler..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler,
      eskiyi özlemeyen var mı bilmiyorum,sürekli yenilenmek ne kadar yorucu!

      Sil
  2. oğluma doğum günü hediyesi almıştım bir ''ARA GÜLER'' albüm kitabı, üniversiteye başladığı ilk yıl. 1959 göçmen düğünü karesi varya annem de 1960 da evlenmiş ve fotoğraflarında aynı gelin teli var annemde de. :) demek o yıllar gelinlere tel takılırmış, gelin telleri hala satılıyor mu acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel bir doğum günü hediyesi:)
      küçükken köye gittiğimiz de bütün gelinlerde vardı o telden,gelinler kopartıp isteyene verirlerdi,sanırım dilek için falan.inebolu'dan bahsediyorum
      :))

      Sil
  3. Off üzülüyorum ben bunları düşününce. Sanki hep daha kötüye, griye, duygusuz ve ruhsuzluğa doğru gidiyoruz gibi geliyor. Fotoğraflara bayıldım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günaydın,
      ARA GÜLER dokununca böyle oluyor işte.
      ama istanbul eskiden vardı benim için,bu nedenle hep kaçasımız var ya,şehir değil kargaşada yaşıyoruz.

      Sil
  4. ne hikayeler saklı o her fotoğrafta.
    Önsöz ise ne çok anlam barındırıyor :)
    Günaydın tatlım.
    Mauvvv

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. offf,kim bilir ne hikayeler
      :)benden sana iki kere günaydın tatlım

      Sil
  5. Ablacim bir de ara kafe var taksim de bilir misin bilmem;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duydum ama gitmedim,güzel bi yer mi?

      Sil

    2. Galatasaray Lisesinin karşısındaki arada...ara cafe...son gittiğimde arka masamizda Şebnem Sönmez oturuyordu. Çok nezih bir mekan. Özellikle pazar kahvalti larını seviyorum.

      Sil
  6. Huysuz ve tatlı adam:)
    Acilen iyileşsin, şifalar gönderelim buradan senin aracılığın ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hah hah ha:)
      öldü haberlerine verdiği el hareketli yanıt geldi aklıma:)
      o'na bişey olmaz kendisi istemedikçe,eşini ne kadar özlediğini söyler biliyorsun:(

      Sil
  7. bilmez miyim. kitabı da biliyom bu amcayla konuştum ben ya. fotoğrafı sanat kabul etmiyoooo :))

    (yeraltından notlar'a yorum yaptın yaa. anlamadım ama kii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooo şahanesin,ne nedenle konuştun çok merak ettim şimdi,ropörtaj fln?tesadüf değildir herhalde?
      oof deep yer altından notlar!yorumu yanlış yere yazmışım,kafa işte:(sileyim mi,yada sen sil istersen:)

      Sil
  8. Sevgili Havva bu yayini yeni gordum :(
    Ne cok severim Ara Guler'i, bizim aile icin onemi ise cok baska.. Sayfa 152 deki gorsele benzeyen yine Eyup Sultan mezarliginda tek bir kisiye ait bir fotograf var, esimin dedesine ait. Ve bu usta fotografciyla tanisma firsati yakaladigim icin kendimi sansli sayiyorum, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. günaydın
      şanlı ve ayrıcalıklısın:)))
      özel insan olduğunu düşünüyorum Ara Güler'in ve cesur ve güzel kalpli

      Sil
  9. Seviyorum tarih kokan sayfaları. Kesinlikle okunacak
    :)

    YanıtlaSil
  10. ahhh şu özlenen eskiyi çookkk merak ediyorum.. bazen diyorum niye sen böyle yeni yetmesin bu güzellikleri bilmiyorsun diye :(

    YanıtlaSil